Var så god och behärska dig!

Mitt nya projekt har tillfälligt gått på grund. Efter någon vecka av maniskt putsande och plockande så trampar mopedfixandet vatten. För er som inte ännu hört om min moped så kommer en uppdatering. Jag köpte en vinröd crescent compact av en läskig gubbe i vargön. Till er som inte hört om vargön så kan jag säga om denna eminenta håla att det inte är mycket smör i den byttan.

Min rotnonchalanta mekstil dög hur som helst inte mycket till när jag kom i kontakt med den logikbesparade växelmekanismen i en treväxlad sachsmotor. Min redan hopplösa inställning fick vind i ryggen då mopedens förra ägare uppenbarligen har plockat ned motorn och sedan satt ihop den igen med alla delar felvända.

Nu har jag med anledning av växelintermezzot inlämnat mopeden för reparation till skoftebyns compactexpert. Den bör komma tillbaka på fredag. Då ska den bli döpt i bubbel och saluterad med bleckblås. "Rubik" ska hon heta. Efter gubben som gjorde den berömda kuben.

Såg för övrigt Flincks senaste pjäs på fyran. Gustav den tredje gjordes till åtlöje. Mycket bra! Jag kom in sent, vid den farsartade pojkavsugningsscenen. Charmant! Applåd! De av Flinck framspekulerade sista timmarna i den idag framlidne kungens liv kändes både trovärdiga och underhållande ända fram till lönnmordet. Inavlade kungligheter bör hållas kort, även i dags dato. Ridå!

Kommentarer
Postat av: Erik G

trovärdigt är ordet sa bill till bull!

2009-08-12 @ 01:54:01
Postat av: Smulan

I natt skakade jag hand med Obama, efter att ha spelat bleckblås. Är det ett tecken på att jag ska komma till dig och fira moppen?

2009-08-28 @ 12:41:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0