Min själ får missfall

Åter i träldom. Det sämsta som kan hända en människa är att hon tvingas arbeta för att överleva. När helgen bara är en enda nedräkning till nästa arbetsdag. När man drömmer om menlösa vardagssysslor på nätterna för att det är allt man utsätts för. När man inte orkar läsa för att det tar för mycket kraft. När tv blir den enda fritidssysselsättning man orkar med. När man inte kan dricka för att det är strävt att vara bakfull på jobbet. Att samtidigt skapa något som är av värde för mig själv är otänkbart.

Om ni fick välja, vad skulle ni vilja göra?
Lyfta för tunga saker hela dagarna eller vada i avföring och vansinne, det ena marginellt bättre avlönat än det andra? Priset på min själ är uppenbarligen knappt högre än pengarna som går till mat och hyra. Jag får se om jag orkar gå ur "sängen" imorgon. Det enda som skulle kunna tänkas motivera mig till det är träsmaken från golvet jag sover på.

Kommentarer
Postat av: Erik G

Skaffa en madrass att pilla på, det e billigt nöje

om det inte måste vara en hästens då..

2009-07-12 @ 20:35:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0